De metaalverwerkende industrie verandert. Enerzijds door de ambities van de Nederlandse ondernemers, maar misschien ook wel door de druk van substituten, van bedrijven uit het buitenland en door de druk van de eindgebruikers. Die verandering is nodig om de hele keten efficiënter te krijgen, om doorlooptijden korter te krijgen, om kapitaal te beperken en om concurrentievoordeel te behouden. thyssenkrupp heeft als filosofie dat zij, als servicegroothandelaar, de klanten moet helpen het werk makkelijker te maken. Ze moet helpen bij het realiseren van doelstellingen van klanten.
Digitalisatie is een vereiste om dat te realiseren. Het is dan ook niet gek dat het thema digitalisatie binnen thyssenkrupp wereldwijd hoog op de prioriteitenlijst staat. Alleen voor onze business area al werken dagelijks ruim 45 mensen aan het digitaliseren van onze processen, van onze dienstverlening, van onze producten en services richting de klanten, etc. Dat heeft bijvoorbeeld al geleid tot een introductie van een Klantenportaal, tot diverse EDI oplossingen, tot webshops, tot ERP oplossingen, tot automatische verwerking van offertes en orders, tot het online offreren van lasersnijwerk, en nog veel meer.