Kennis en Advies
Met de jarenlange ervaring, met het wereldwijde netwerk aan leveranciers en thyssenkrupp bedrijven, met meer dan 1.200 trouw kopende klanten heeft thyssenkrupp Materials Nederland een belangrijke rol binnen de groothandel als het gaat om kennis en advies.
In zijn algemeenheid heeft de industrie een uitdaging om de juiste kennis binnen te organisatie te krijgen en te behouden. Het is moeilijk om deze vakkennis te waarborgen, maar het is nog moeilijker om de kennis op de juiste manier in te zetten om klanten te helpen. De markt verwacht van leveranciers om de juiste kennis in huis te hebben en om het beste advies te geven. En dat is ook juist hetgeen waar thyssenkrupp wereldwijd zichzelf in onderscheid.
Centrale kwaliteitsafdeling
Binnen de divisie Materials Services binnen thyssenkrupp is een enorme hoeveelheid aan kennis voorhanden. Met 480 vestigingen in meer dan 40 landen en met ruim 20.000 collega's wereldwijd kan er op elke vraag antwoord gegeven worden en kan een passende oplossing geboden worden. Naast het netwerk zit op het hoofdkantoor in Essen een centrale TIS afdeling. Zij verzamelen de kennis die wereldwijd vergaard wordt en delen dit onder alle medewerkers.
Klantbehoefte centraal
Klantbehoefte centraal
Het optimaliseren van de keten doe je niet alleen. Alleen door een perfecte afstemming van je dienstverlening op de behoeften van de klant, kan de doorlooptijd verkort worden en kunnen kosten bespaard worden. Het is belangrijk om te weten wat klanten van je verwachten, welke rol je in de keten hebt, hoe zij de toekomst zien en in hoeverre je bedrijf past binnen deze toekomst.
Om meer inzicht te krijgen in de behoeften en verwachtingen van de klant, worden klantpanel sessies gehouden. Samen met klanten wordt gesproken over de rol als groothandelaar, over de toekomst en de verschuiving van het inkoopmodel, over de ideeen van thyssenkrupp over de toekomst en over de kansen en bedreigingen in de markt.