Dat de samenwerking tussen klant en leverancier van cruciaal belang is om de doelstellingen van de klant te kunnen realiseren, weten we al langer. Deze samenwerking wordt zelfs nog steeds belangrijker. Het is van cruciaal belang dat je elkaar goed kent, weet wat je aan elkaar hebt en dat je elkaar blijft informeren om eventuele problemen samen op te lossen. Maar ook om de gehele keten efficiënt te houden. Het gaat in de B2B al langer niet meer om inkoopvoordeel, maar om een verlaging van de Total Cost of Ownership. De totale impact op de bedrijfsvoering is van belang en daarbij het is goed om partnerships te creëren om elkaar optimaal te kunnen blijven helpen.
We doen er alles aan om deze partnerships te creëren en te onderhouden. Eén van de initiatieven zijn klantactiviteiten. We vinden het belangrijk dat de klanten ons goed kennen, maar ook dat ze elkaar in de regio of in elkaars specialisme leren kennen. Het zal niet de eerste keer zijn dat wij een belangrijke rol spelen in het verbinden van klanten onderling en dat zij aan elkaar werk uitbesteden of gezamenlijk grotere opdrachten boeken.
We organiseren ongeveer 10 fabrieksbezoeken per jaar naar onze staalfabriek in Duisburg. In één dag krijg je het volledige productieproces van staal te zien. Van grondstoffen, tot het uitwalsen van brammen staal en het oprollen tot coils. Door enthousiaste en speciaal opgeleide gidsen wordt je over het fabrieksterrein van thyssenkrupp geleid. In enkele fabriekshallen heb je de kans om met eigen ogen het productieproces te zien. Uiteraard zorgen we voor een hapje en een drankje en we sluiten de dag gezellige met z'n allen af waar we begonnen zijn. Een fabrieksbezoek is een mooie gelegenheid om het productieproces van staal te zien en alle details te leren. Maar het is ook een mooie gelegenheid om andere bedrijven in dezelfde regio of in hetzelfde specialisme te spreken en van elkaar te leren.
In 2023 hebben we een mooie groep klanten uit de regio een onvergetelijke activiteit gehad. We hebben met een groep van 30 personen ondervonden hoe moeilijk het is om een F1 auto op de weg te houden en om ook nog een snelle ronde op één van de meest uitdagende circuits neer te zetten. In heuse F1 simulatie racestoelen hebben we het tegen elkaar opgenomen en middels een toernooi hebben we kunnen achterhalen wie de meeste talenten heeft om Max op te volgen. Uiteraard hebben we gezorgd voor een hapje en een drankje en een mooie BBQ om de succesvolle dag af te sluiten. We combineren op deze manier plezier met de mogelijkheid om elkaar beter te leren kennen. Maar ook om klanten onderling te laten netwerken en om ze met elkaar te laten verbinden.