COVID-19 virus

De ontwikkelingen rondom het COVID-19 virus (Corona) gaan razendsnel. Meerdere keren per dag bespreken we binnen een speciaal opgericht team eventuele maatregelen die we nemen. Maatregelen die ervoor zorgen dat de kans op verdere besmetting verkleind wordt, die ervoor zorgen dat we zelf minder kans hebben om besmet te raken, én maatregelen die ervoor zorgen dat onze dienstverlening door kan gaan zodat het productieproces bij onze klanten zo min mogelijk hinder ondervindt van eventuele beschikbaarheidsproblemen in de aanlever-keten.

De gezondheid van onze collega’s, familie van onze collega’s, onze bezoekers, onze chauffeurs en onze relaties heeft de hoogste prioriteit. Daarom hebben we onderstaande maatregelen inmiddels genomen:

Voor onze collega’s en de familieleden van hen: ·

  • Fysieke afspraken met klanten en andere relaties zullen worden verzet.

  • We schudden elkaar geen handen, we houden afstand van elkaar, we niezen in de binnenkant van onze elleboog, we wassen onze handen vaker en volgens een voorgeschreven werkwijze, we werken zoveel mogelijk thuis en we spreiden bewust medewerkers en maken gebruik van de flexplekken op kantoor.

  • We hebben op elke vestiging diverse ontsmettingsmiddelen en we reinigen veelgebruikte voorwerpen dagelijks.

  • Medewerkers reizend uit gedefinieerde risicogebieden (zowel zakelijk als privé) dienen 2 weken thuis te werken. Reizen naar andere vestigingen van thyssenkrupp zijn verboden.

  • Bij milde verschijnselen van het virus dient men thuis te blijven en/of thuis te werken. · Pauzes worden gehouden in meerdere groepen op verschillende tijdstippen.

  • En zijn richtlijnen opgesteld voor bezoekende chauffeurs, zodat het contact tot een minimum wordt beperkt.

  • Overdracht van fysieke documenten onder de medewerkers wordt zoveel mogelijk voorkomen.

  • Er zijn procedures opgesteld voor bezoekers van onze vestigingen, zodat zij zich ook houden aan de door ons gestelde maatregelen.

  • Er is een procedure voor bezoekende chauffeurs opgesteld om het contact zoveel mogelijk te beperken.

  • Quarantaine zones zijn ingericht om besmette bezoekers op te kunnen vangen en verdere verspreiding te kunnen minimaliseren.

Voor onze bezoekers:

  • Procedures voor bezoekers waarbij we hen wijzen op de voorschriften die we intern hanteren.

  • Zoveel mogelijk thuiswerken van onze collega’s om mogelijk contact op de vestigingen en dus met eventueel bezoek te beperken.

  • Intensiever gebruik van Telco’s.

  • Desinfectiemiddelen ter beschikking voor bezoekers.

  • Intensievere reiniging van openbare ruimtes en veelgebruikte voorwerpen in het pand.

  • Er zijn quarantaine zones ingesteld.

Voor onze klanten:

  • Fysieke afspraken met klanten en andere relaties zullen worden verzet.

  • Chauffeurs van ons hebben richtlijnen ontvangen dat het contact met uw medewerkers zoveel mogelijk beperkt.

  • Klantevenementen (zoals bijvoorbeeld fabrieksbezoeken) worden allemaal verzet.

Voor onze chauffeurs bij klantleveringen:

Uiteraard respecteren onze chauffeurs de instructies van onze klanten en zij zullen deze opvolgen. Maak ze voortijdig bekend bij uw vaste contactpersoon zodat wij van tevoren rekening kunnen houden met uw wensen.

Overige maatregelen:

  • Houden zij 1,5 meter afstand.

  • Chauffeurs tekenen zelf de pakbonnen af.

  • Ieder gebruikt zijn eigen schrijfmiddelen.

  • Chauffeur reinigt voor en na ieder bezoek zijn handen.

  • Chauffeurs dienen zoveel mogelijk handschoenen te gebruiken.

  • Chauffeurs mogen geen gebruik maken van de kantines/toiletten bij onze klanten.

  • Onze chauffeurs maken zelf de vrachtwagen open en dicht.

  • Indien er met een heftruck wordt gelost dan dient dit bij voorkeur buiten te gebeuren.

We volgen bij deze maatregelen de voorschriften van het RIVM, de veiligheidsregio’s, ons moederconcern en daarnaast voeren we maatregelen door die we zelf nodig achten.

De maatregelen leiden tot nu toe niet tot een verandering in onze dienstverlening. Ondanks dat we aan de oproep voldoen om zoveel mogelijk thuis te werken, hebben we een robuuste bezetting op kantoor om telefonisch contact met onze klanten te kunnen onderhouden. We zijn op de normale openingstijden bereikbaar en u kunt uw vaste contactpersoon gewoon telefonisch of per e-mail bereiken.

We zullen u informeren zodra we meer informatie hebben.